Hantverksmarknad på Vippentorpet

Hej!

 

Då var det dags för en hantverksmarknad på Vippentorpet!

Söndag den 10 augusti mellan kl. 11-17

Då kommer jag att vara där med mitt hantverk.

Vippentorpet ligger i en fantastisk miljö, med stor bokskog in på knuten.

I denna miljö växte min morfar upp, han föddes på Vippentorpet.

Hans bror var August Ysenius, som var riksspelman och blev lärare i Eldsberga gamla skola,

denna skola är bevarad, ock flyttad upp till Hallandsgården Halmstad.

Även denna söndag är det forsasöndag! Då öppnar man luckorna på Karsefors vattenkraftverk.

En mycket storslagen fors! 

Så vill man så kan man, besöka både Vippen torpet o Karsefors denna dag.

Väl mött!

Erling

 Detta hjärta har jag gjort i jakaranda o lönn, kedjan är i silver

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0