Äkta Halländskt Hantverk

I de halländska skogarna utanför Knäred ligger den lilla byn Kåphult. Det var här hemligheten att vrida trä på ett unikt sätt föddes. Erik Svensson upptäckte metoden att vrida trä på ett helt nytt sätt. Den unika metoden har gått i arv inom familjen. Nu tillverkar jag i min ateljé i Eldsberga utanför Halmstad, precis som min far, smycken och hantverk i vridet trä och silver. Personliga och spännande blandningar kännetecknar mitt hantverk. Träslag som finns att hitta i de halländska skogarna kombineras med träslag från hela världen.

 

Välkommen att ta del av mitt halländska hantverk uppfunnit i Kåphults skogar.

 

Erling Eriksson

 
 
 
 
 
Detta Usb 8Gb infällbart, är gjort i halländsk syren.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0